Jedlo po treningu (nahrada proteinu)

vše co má souvislost se správnou stravou

Moderátoři: pascal, keba

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 6. pro 2014 11:36

takže tu proteosyntezu chapem asi takto - že telo prijme bielkoviny nasledne si ich štiepi v traviacom trakte a potom si s nych vytvara-syntetizuje "vlasne" alebo ako to povedat potrebne bielkoviny, čiže tie aminokyseliny zapracovava do svalov čim tgvori svalovu hmotu.

chapem to dobre ?

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 7. pro 2014 17:31

Ano, velmi zjednodušeně řečeno to tak je.

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 7. pro 2014 20:24

okej diki a možeš sa ta spitat čital som že Glykemický index (GI) je číselný systém, pomocou ktorého meriame ako rýchlo sa zvýši hladina cukru v krvi po skonzumovanom jedle a inde som zase čital že to je to nastroj ako vzajomne porovnavat vlasnosti potravin odvodenych od ich učinku na hladinu krvnehu cukru (glukozy) po ich straveni. Tak teraz to je to rychglost ako rychlo sa potravina po zjedeni vstrebe do krvy alebo po straveni až ?

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 7. pro 2014 22:08

Je to jak rychle se zvýší hladina cukru po zkonzumovaném jídle. Rychlost trávení je dost individuální člověk od člověka. Jinak GI má řadu úskalí (způsob přípravy, zralost potraviny, kombinace potravin, teplota potraviny... atd.). Proto se osobně GI neřídím. Dobrý článek o GI je třeba tady. Jinak celá řada tvých otázek se tu už dříve probírala, zkus více hledat a pak se zeptat v příslušném topicu. :wink: Např. tady: http://www.ironfactor.cz/viewtopic.php?t=164

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 9. pro 2014 20:30

aha okej diki ja som si o tom čital dost aj na googli čo som našiel članky ale nechapal som to moc a možem sa ešte spitat že napriklad pri glukoze sa mi ta hladina cukru v krvi zvšiši velmi rychlo zatial čo pri napriklad špagetach ktore maji nizky GI sa to zvyši pomali a to pomale zvyšenie suvisi (ten nizky GI ) aj s tym že napriklad 70 gramov sacharidov z cestovin sa bude dlhšie vstrebavat(travit/využivat či ako to povedat) alebo len s tym že ta hladina cukru sa nezviši po skonzumovati tak rychlo ?

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 9. pro 2014 20:37

napriklad že 70 gramov sacharidov z glukozy sa bude vstrebavat cca hodinu (vysoky glykemicky index)
a 70 gramov sacharidov zo špagien (nizky GI) špageti- komplexne sacharidy sa budu dlhšie travit, dlhšie sa budu tie sacharidy zo špagiet vstrebavat.

tak glukoza samozrejme rychlajšie zvyši hladinu cukru v krvi ale ma ten glykemicki index aj neaku suvislot s tou rychlostou vsetrebavania tych sacharidov ? lebo ked sa pri sacharidoch s nizkym GI tak rychlo tam či sa potom aj dlhšie vstrebavaju


Zpět na “Výživa/diety”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů