Jedlo po treningu (nahrada proteinu)

vše co má souvislost se správnou stravou

Moderátoři: pascal, keba

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Jedlo po treningu (nahrada proteinu)

Příspěvekod slaxer » 30. lis 2014 11:21

Čavte, chcel by som sa spýtať ake jedlo mam davat po treningu v objemovej priprave, čital som tak že po treningu samozrejme dat protein k tomu neake rychle sachridy (to tiež niekto hovori že ano, niekto nie ale to ma teraz nezaujima) a potom 1-2 hodiny dat kompletne jedlo. No ja davam piškoty ako tie sacharidy a mieto toho proteinu davam odtučneny biely jogurt, neviete mi poradit čo davat, ake jedlo hnet po treningu lebo toto som si len sam tak skombinoval a nevedel som s čoho dat neake rychle bielkoviny tak som dal ten jogurt odtučneny lebo vraj aj tie kultury čo to obsahuje tak napomahaju treveniu(som si myslel že by teda mohli byt tie bielkoviny ako dost rychle s toho) ale neviem fakt čo jest, Niečo by som potreboval čo by som dal ako tie rychle bielkoviny miesto proteinu.

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 30. lis 2014 12:08

Jogurt není špatný nápad, jinak si můžeš dát hned po tréninku 2 vejce, mléko cca 500 ml, šmakouna, který je z vaječných bílků, místo piškotů si můžeš dát třeba banán. I když v některých článcích spíše než banán doporučují rozinky, fíky, datle...

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 30. lis 2014 12:30

mysliš ako jedno s toho alebo všetko naraz, a ten šmakoun neviem čo je som zo slovenska a tu sa to asi inak vola, pozeral som si to aj na googli a neviem vobec

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 30. lis 2014 14:11

Všecko najednou. A ten šmakoun je i na Slovensku http://smakoun.sk/co-je-smakoun/

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 30. lis 2014 16:54

aha diki pozrem sa potom v obchode a kolko to može stať ?
inak jeden mi povedal že ten jogurt neni dobre po treningu davat kvoli kaseinu (nevedel som že biely jogurt obsahuje kaseine) tak teraz neviem čo

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 30. lis 2014 20:24

slaxer píše:aha diki pozrem sa potom v obchode a kolko to može stať ?
inak jeden mi povedal že ten jogurt neni dobre po treningu davat kvoli kaseinu (nevedel som že biely jogurt obsahuje kaseine) tak teraz neviem čo


To nevadí, že tam je kasein. Naopak. Ve vícesložkových proteinech, např. Quad Core od Smartlabs máš taky hydrolyzát syrovátky, který se vstřebává nejrychleji, pak syrovátkový koncentrát (WPC), vaječný albumin a kasein.

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 30. lis 2014 20:48

ale kolko precent s tych bielkovin može byt prrbližne kazein ?
J_Dogg ešte by som sa ta chcel spytat či mi neviš vysvetli zlahka čo je bielkovinova synteza lebo všade som si to čital ale neako to neviem pochopit

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 30. lis 2014 21:54

slaxer píše:ale kolko precent s tych bielkovin može byt prrbližne kazein ?
J_Dogg ešte by som sa ta chcel spytat či mi neviš vysvetli zlahka čo je bielkovinova synteza lebo všade som si to čital ale neako to neviem pochopit


Přesný poměr ti asi nikdo neřekne. Podle některých článků to může být 1 : 1, osobně bych preferoval víc syrovátkového proteinu. Záleží jak dlouho po tréninku budeš zase jíst.

Proteosyntéza je novotvorba svalových bílkovin. Probíhá po tréninku, přibližně po 24 - 48 hodinách s tím, že postupně klesá. Spouštěcími aminokyselinami jsou především leucin, lysin, methionin a threonin. Ty najdeš v každém proteinu.
Více se můžeš dozvědět třeba v tomto článku. A pak taky tady je to dobře napsané.

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 2. pro 2014 19:53

@J_Dogg 1:1 ako srvatka ku kazeinu ?
ako to mysliš že zalži ako dlho po treningu budem zasa jest ?

čital som tak že 24-48 hodin po treningu je zyšena bielkovinova synteza ale je aj neaka slaba bielkovinova synteza aj bez treningu ?

a tu zvyšenu bielkovinovu syntezu "zvýši" trening ale až ten prijeb tych aminokyselin ?

tie aminokyseliny čo si uviedol že najdem v každom proteine tak si to myslel ako v každej bielkovine alebo ako v proteinovom prašku ?

inak sorry že sa takto moc pytam

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 3. pro 2014 9:45

Jak možná víš, trénink je katabolický děj, tudíž dochází k rozkladu vlastních bílkovin, což asi nechceš. Proto je po tréninku ideální čas na přijmutí živin ve formě sacharidů a proteinů. Ty aminokyseliny najdeš v kterémkoli proteinu. Můžeš si přečíst tento článek k tomuto tématu, který je celkem dobře napsaný.
Jinak ta proteosyntéza probíhá samozřejmě i tak, pokud jsi před tréninkem snědl nějaké jídlo obsahující bílkoviny a sacharidy.

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 4. pro 2014 17:58

na ale tu zvyšenu proteosyntezu spusti priamo trening alebo až to ked po treningu prijmem tie aminokyseliny ?

a to čo si napisal že prebieha aj tak, takže proteosynteza prebieha aj bez treningu keby napr tyžden necvičim, lenže neni zvyšena ??

aj sacharidy su potrebne na zvyšenie proteosyntezy ?

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 4. pro 2014 20:41

slaxer píše:na ale tu zvyšenu proteosyntezu spusti priamo trening alebo až to ked po treningu prijmem tie aminokyseliny ?


Až přijmeš ty aminokyseliny.

slaxer píše:a to čo si napisal že prebieha aj tak, takže proteosynteza prebieha aj bez treningu keby napr tyžden necvičim, lenže neni zvyšena ??


Proteosyntéza, tedy vystavba nových bílkovin, ale i proteolýza (rozklad svalových proteinů) probíhají neustále. Dobrý odkaz je zde. Jinak pokud bys netrénoval, ani tvrdě fyzicky nepracoval, tak samozřejmě budou svaly atrofovat, tzn. ztrácet se, což je pochopitelné.

slaxer píše:aj sacharidy su potrebne na zvyšenie proteosyntezy ?


Směs sacharidů a bílkovin je jednoznačně účinnější, než samotné bílkoviny.

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 6. pro 2014 11:36

takže tu proteosyntezu chapem asi takto - že telo prijme bielkoviny nasledne si ich štiepi v traviacom trakte a potom si s nych vytvara-syntetizuje "vlasne" alebo ako to povedat potrebne bielkoviny, čiže tie aminokyseliny zapracovava do svalov čim tgvori svalovu hmotu.

chapem to dobre ?

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 7. pro 2014 17:31

Ano, velmi zjednodušeně řečeno to tak je.

slaxer
Příspěvky: 19
Registrován: 30. lis 2014 11:09

Příspěvekod slaxer » 7. pro 2014 20:24

okej diki a možeš sa ta spitat čital som že Glykemický index (GI) je číselný systém, pomocou ktorého meriame ako rýchlo sa zvýši hladina cukru v krvi po skonzumovanom jedle a inde som zase čital že to je to nastroj ako vzajomne porovnavat vlasnosti potravin odvodenych od ich učinku na hladinu krvnehu cukru (glukozy) po ich straveni. Tak teraz to je to rychglost ako rychlo sa potravina po zjedeni vstrebe do krvy alebo po straveni až ?


Zpět na “Výživa/diety”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů