Strečink

vše o budování svalové hmoty a síly...

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
jenniesmoke
Příspěvky: 1992
Registrován: 10. dub 2007 11:06
Bydliště: Praha

Příspěvekod jenniesmoke » 31. kvě 2007 6:42

hruda píše:Pri mojej kondicke by som po 5minutach na rotopedu mohol ist domov.
je to skor take vseobecne pre fitness trening,nez na silovy trening.
PS: Skoro nikdy nestrecujem pred treningom a uz vobec rotoped.
Rotoped je tiez by som povedal zbytocnost,cele telo ti nezahreje(nepripravy) na trening.

Zvedne tepovou frekvenci, z toho vyplývá prokrví celé tělo, tudíž zahřeje. Jestli se nezahříváš stejně nemůžeš při posilování podat nejlepší výkon, protože svaly jsou ztuhlé. Já jsem kdysi byla pitomá a před tréninkem softbalu jsem se pořádně neprotáhla a skončilo to zánětem šlach házecí ruky.

hruda
Příspěvky: 376
Registrován: 27. lis 2006 16:43
Bydliště: Záhorák
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hruda » 31. kvě 2007 10:46

Zahrievam(rozcvicujem) sa jasne,ale inym sposobom,nez sediet na rotopede. Podla mna je to strata casu. Mozno pre cloveka,ktory ide v treningu iba nohy,tak hej.Ale to sa mna netýka.

Uživatelský avatar
jenniesmoke
Příspěvky: 1992
Registrován: 10. dub 2007 11:06
Bydliště: Praha

Příspěvekod jenniesmoke » 31. kvě 2007 10:49

hruda píše:Zahrievam(rozcvicujem) sa jasne,ale inym sposobom,nez sediet na rotopede. Podla mna je to strata casu. Mozno pre cloveka,ktory ide v treningu iba nohy,tak hej.Ale to sa mna netýka.


Popužívám to i na jiné části těla než nohy. Nevím, možná je to tím, že vím, jak co nejefektivněji jezdit, protože mám už něco našlapáno.

hruda
Příspěvky: 376
Registrován: 27. lis 2006 16:43
Bydliště: Záhorák
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hruda » 31. kvě 2007 11:01

Robil som par rokov kick a predstav si,ze sme sa dokazali perfektne pripravit na zataz bez kola.V posilke to iste. To uz radsej svihadlo je 10krat ucinnejsie! A to som este podhodnotil.

Uživatelský avatar
jenniesmoke
Příspěvky: 1992
Registrován: 10. dub 2007 11:06
Bydliště: Praha

Příspěvekod jenniesmoke » 31. kvě 2007 11:03

hruda píše:Robil som par rokov kick a predstav si,ze sme sa dokazali perfektne pripravit na zataz bez kola.V posilke to iste. To uz radsej svihadlo je 10krat ucinnejsie! A to som este podhodnotil.

řekla jsem snad, že není možné se připravit jinak? :roll: Jen jsem konstatovala, že i na kole se dá zahřát celé tělo.

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 31. kvě 2007 11:05

Já jsem nadmíru spokojen s dynamickým strečinkem. Sice jsem v posilovně exot, ale určitě bych neměnil. Teda někdy ještě předtim si dam kolo, když je velká činka obsazená.

Uživatelský avatar
Filaxis
Supporter
Příspěvky: 3705
Registrován: 5. úno 2007 22:03
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Filaxis » 31. kvě 2007 12:29

hruda píše:Robil som par rokov kick a predstav si,ze sme sa dokazali perfektne pripravit na zataz bez kola.V posilke to iste. To uz radsej svihadlo je 10krat ucinnejsie! A to som este podhodnotil.


Suhlasim. Najprv som aj svihadlo povazoval za take viac na nohy, ale ramena to tiez celkom zatazi, zvlast potom niektore obmeny ako trebars ze skocis a spravis dve otacky svihadlom, alebo napriklad ked predkopavas/davas kolena hore. Paci sa mi, ze tam mas vela moznosti pri svihadle...
Silovy trening je viac nez len dvihanie zeleza. Je to forma meditacie, filozofia, zivotny styl.

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 7. zář 2007 18:14

Nestačím zírat, docela good článek :o :
- http://www.muscle-fitness.cz/index.phtm ... ink&id=107

Caleb
Příspěvky: 18
Registrován: 1. lis 2007 19:50

správná rozcvička

Příspěvekod Caleb » 2. lis 2007 20:09

Ahoj,

tak jsem z toho jelen :-) Statický strečink jsem prováděl před i po tréninku a ve volné dny. Vždycky mě to zabralo tak cca 30 min....a neměl jsem zatím problémy s nějakým nataženým svalem apod.

Před tréninkem jsem si šel "zaběhat" na orbitrek (10min), pak jsem dělal statický strečink a nakonec pár pohybů vzdáleně vypadajících jako dynamický strečink.

Teď čtu, že statický nemám před tréninkem dělat. V knížce od Petra Tlapáka (Tvarování těla, Posilování pro muže) je v podstatě stejný sled:
1) zahřátí (rotoped, běhací pás, apod.)
2) statický strečink
3) v podstatě dynamický strečink

Je to správně? Dokáže dynamický strečink po statickém "nabudit" svaly aniž by byla snížená síla/výkon? Má to smysl? Nebo do rozcvičky zařadit jen dynamický strečink?

Díky za info.

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 2. lis 2007 22:26

Statický strečink před trenálem nebrat (dokonce má i negativní účinek na sílu).

Caleb
Příspěvky: 18
Registrován: 1. lis 2007 19:50

Příspěvekod Caleb » 2. lis 2007 22:37

Folis píše:Statický strečink před trenálem nebrat (dokonce má i negativní účinek na sílu).


No to jsem také vyčetl ze článku. Ptám se ale zhruba na to, jestli dynamický strečink ihned po statickém před tréninkem je horší než samotný dynamický strečink před tréninkem?

Díky

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 3. lis 2007 10:13

Caleb píše:dynamický strečink ihned po statickém před tréninkem je horší než samotný dynamický strečink před tréninkem


jo

Uživatelský avatar
Trian
Supporter
Příspěvky: 408
Registrován: 22. kvě 2008 14:12

Příspěvekod Trian » 8. čer 2008 23:40

S jedinou vecou ohľadne strečinku, ktorá tu bola spomenutá, nesúhlasím:
Pri strečinku nikdy nekmitáme.

Strečink pre športovcov, ktorý ho robia len ako doplnok je fajn všetko robiť tak, ako bolo napísané. Ale pri dynamických športoch, kde sa vyžaduje veľká flexibilita a dynamika pohybu (najmä bojové umenia) nevidím inú cestu k dokonalému strečingu svalov, ako kmitanie.
Len stupňujúcim tlakom (ťahom) sa sval nikdy dokonale nenatiahne tak ako pri kmitaní. Kmitaním telo získa niekoľko násobne lepšiu flexibilitu za rovnaký čas, ako pri klasickom strečinku.
Dobrým dôkazom sú Číňania, ktorých tréningy bojových umení zahrňujú zväčša knitavé naťahovačky.

Malá technická poznámka - hodnotím len podľa seba a svojich výsledkov na základe strečingu s kmitaním.
Vždy sa najprv švihadlo + kliky, potom dynamický strečing, statický a cvičenie. Za pol roka som sa tak prepracoval z "nemehla" ku rozštepu, šnúre, mostíku... Bez zranení, len mi to pomohlo.
"Box je jako Jazz,čím méně lidí ho uznává tím je lepší" G.Foreman

Uživatelský avatar
Kolči
Příspěvky: 3094
Registrován: 29. čer 2007 12:48
Bydliště: Slovakia (Žiar nad Hronom)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolči » 9. čer 2008 6:12

Trian píše:S jedinou vecou ohľadne strečinku, ktorá tu bola spomenutá, nesúhlasím:
Pri strečinku nikdy nekmitáme.

Strečink pre športovcov, ktorý ho robia len ako doplnok je fajn všetko robiť tak, ako bolo napísané. Ale pri dynamických športoch, kde sa vyžaduje veľká flexibilita a dynamika pohybu (najmä bojové umenia) nevidím inú cestu k dokonalému strečingu svalov, ako kmitanie.
Len stupňujúcim tlakom (ťahom) sa sval nikdy dokonale nenatiahne tak ako pri kmitaní. Kmitaním telo získa niekoľko násobne lepšiu flexibilitu za rovnaký čas, ako pri klasickom strečinku.
Dobrým dôkazom sú Číňania, ktorých tréningy bojových umení zahrňujú zväčša knitavé naťahovačky.

Malá technická poznámka - hodnotím len podľa seba a svojich výsledkov na základe strečingu s kmitaním.
Vždy sa najprv švihadlo + kliky, potom dynamický strečing, statický a cvičenie. Za pol roka som sa tak prepracoval z "nemehla" ku rozštepu, šnúre, mostíku... Bez zranení, len mi to pomohlo.


to je sice asi pravda, ale tady je to psané především pro silové, ne bojové sporty :wink:

Uživatelský avatar
Soldat
Příspěvky: 319
Registrován: 29. čer 2007 0:49

Příspěvekod Soldat » 10. čer 2008 20:53

Sem zoufalej. Asi sem si natáhl trapéz nebo nějakej sval na zádech. Nikdy jsem nic nataženýho neměl, snad jen někdy nějakej sval na noze, ale vždycky to bylo hned pryč. Teď nemůžu otočit hlavu doleva a při sklopení mě to tahá až pod levou lopatku. V klidu je to taková nepříjemná bolest. Cítil jsem to včera trošku při cvičení. Večer se to nějak rozlezlo a hovno jsem se vyspal + ráno naprosto v prdeli. Chtěl bych jít zítra cvičit. Takže otázka zní jestli mi strečink pomůže, popřípadě co a jak dlouho dělat? Jsem vděčnej za každou radu.

EDIT: Jo a při otočení hlavy mě táhne úpon trapézu na krku a něco u páteře. Omlouvám se ale anatomie není moje silná stránka...


Zpět na “Trénink”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů